15 Eylül 2007 Cumartesi

HAVE TO

HAVE TO



Have to, have got to, ve must temelde aynı anlama sahiptirler. Bu modal’lar zorunluluk, gereklilik, ve zaruret ifade ederler.



“I have a very important test tomorrow. So, I have (got) to (must) study tonight”,



örneğinde olduğu gibi.



“Have to” günlük yazı ve konuşma dilinde “must” dan daha sık kullanılır. “Have got to” genellikle, sadece resmi olmayan yazı ve konuşma dilinde kullanılır.



Günlük konuşulan İngilizcede “have to” ( “hafta” ) , “has to” ( “hasta”) , ve “have got to” (“gotta”) şeklinde telaffuz edilirler.



- I have to ( “hafta”) go downtown today.

- Rita has to (“hasta”) go to the bank.

- I have got to (“gotta”) study tonight.



“Have to”, “have got to”, ve “must” (zorunluluk bildirdiği durumlarda)’ın past formu “had to” dur.



“I had to study last night” örneğinde olduğu gibi.



“Have to” ile ilgili bu genel açıklamalardan sonra genel örneklere geçebiliriz:



1- Generaly expresses inescapable outside obligations (something that

somebody wants to do, or a law, etc.):

- I have to do my military service at once.

- Askerliğimi hemen yapmak zoundayım/mecburiyetindeyim.



- A passencer has to buy a ticket on the bus.

- Yolcunun otobüste bilet alması şarttır ( mecburidir.)



- He doesn’t have to do his military service at once.

- Askerliğini hemen yapması gerekmiyor.



- I had to do my military service at once.

- Askerliğimi hemen yapmam gerekiyordu/yapmak zorunda idim.



Örneklerde görüldüğü gibi have to her tense’de ve genellikle başkalarından, kanunlardan, geleneklerimizden gelen ve yapmaktan kaçınamayacağımız bir işi yapmak için kullanılır. Must ile aynı anlamdadır. Past, future ve conditional durumlarda must yerine kullanılır.



Simple present ve simple past tense ’de soru ve olumsuz biçimleri uygunluğuna göre do, does ya da did ile yapılır. Örneğin:



- I (you, we, and they) have to do it.

- I (you, we, and they) don’t have to do it.

- Do I (you, we, and they) have to do it?

- He/she has to do it.

- He/she doesn’t have to do it.

- Does he/she have to do it?

- I (you, he, etc.) had to do it.

- I (you, he, etc.) didn’t have to do it.

- Did I (you, he, etc.) have to do it?



2- Expresses absence of necessity referring to the past with

didn’t have to:



- I didn’t have to go to the barber to have a shave because I

had an electric razor.

- Traş olmak için berbere gitmeme gerek yoktu, çünkü traş

makinem vardı.



3- Lack of necessity



- You don’t have to go there if you don’t want to.

- Eğer istemiyorsan oraya gitmek zorunda değilsin.



- I finished all of my homework this afternoon. So I don’t have

to study tonight.

- Bu öğleden sonra bütün ev ödevlerimi bitirdim.Bundan dolayı bu

akşam ders çalışmak zorunda değilim.



- Tomorrow is a holiday. Therefore Mary doesn’t have to go to

class.

- Yarın tatil.Mary. Bu yüzden Mary okula gitmek zorunda değil.



“Don’t/doesn’t have to” herhangi bir şeyin ihtiyacının yada zorunluluğunun olmaması fikrini ifade eder.

Hiç yorum yok: