14 Eylül 2007 Cuma

PAST PERFECT TENSE

PAST PERFECT



Geçmişte yapılan iki farklı eylemden daha önce yapılan eylemi ifade eder. Basit olarak Türkçemizdeki “mış’lı geçmiş zaman” diyebiliriz. İkinci yapılan eylem Past Simple Tense ile ifade edilir.



Bu tense’de kullanılan yardımcı fiil “have”in geçmiş zamanda (past) kullanılan hali olan “had”dir ve bütün öznelerden sonra hiç değiştirmeden sadece “had” kullanılır. Yani olumsuz yaparken “had+not” ve soru yaparken de “had+subject” kullanılır.



Örnekleri inceleyiniz:



1. I had had breakfast before I went out.

(Çıkmadan önce kahvaltı yaptım/yapmıştım)



Bu cümlede “I had had breakfast” (kahvaltı yaptım) cümlesi önce yapılan eylemdir ve Past Perfect Tense ile ifade edilmiştir. “I went out”cümlesi de ikinci yapılan eylemdir ve Past Simple Tense ile ifade edilmiştir.



Ali went to bed after he had done his homework.

(Ali ev ödevini bitirdikten sonra yattı)



Bu cümlede “he had done his homework” (ev ödevini bitirdi) cümlesi önce yapılan eylemdir ve Past Perfect Tense ile ifade edilmiştir.



2. Gerçekleşmemiş bir beklenti, istek de Past Perfect Tense ile ifade edilir.



I had wanted to go my hometown this week, but unfortunately I have been ill.

(Bu hafta memleketime gitmek istemiştim ama hastalandım) (Bu yüzden gidemedim)

Hiç yorum yok: