14 Eylül 2007 Cuma

PAST CONTINUOUS - SİMDİKİ ZAMANIN HIKAYESI

PAST CONTINUOUS



(ŞİMDİKİ ZAMANIN HİKÂYESİ)



Geçmişte belirli bir zaman aralığında devam eden eylemleri ifade ederken bu tense kullanılır. Formül olarak “be+Ving” kullanılır fakat “be” past tense olduğu için “was-were” olarak alınır. O zaman formül “was-were+Ving” olur. Kullanıldığı yerlere geçmeden önce cümle kalıplarını görelim:



Olumlu:



I was reading Okuyordum.

He was reading. Okuyordu.

They were reading. Okuyorlardı.



Olumsuz:



I was not reading. Okumuyordum.

He was not reading. …

They were not reading.



Soru :



Was he reading? Okuyor muydu?

Were you reading? …

Were they reading?, etc.



Kullanıldığı yerler:



Geçmişte aynı anda devam eden iki farklı eylem bu tense ile ifade edilir:


I was reading a book while you were sleeping.

Sen uyurken ben kitap okuyordum.

(Kitap okuma ve uyuma eylemi aynı anda devam eden farklı iki eylem)



Geçmişte devam eden, başlangıcı ve bitimi belli olan eylemleri ifade ederken bu tense kullanılır:
I was watching TV at ten and twelve o’clock yesterday evening.

(Dün akşam saat on ile on iki arasında TV seyrediyordum)



Geçmişte derece derece gelişen eylemler bu tense ile ifade edilir:


It was getting colder and colder.

(Hava gittikçe soğuyordu)

Hiç yorum yok: